Ismertetés: Tudatos jelenlét alapú intervenció az egyetemi hallgatók stressztűrő képességének fokozására (a „Tudatos hallgató” tanulmány): pragmatikus, randomizált, kontrollált vizsgálat [A mindfulness-based intervention to increase resilience to stress in university students (the Mindful Student Study): a pragmatic randomised controlled trial - paper review]

Fűzi Márta

Összefoglaló


A Cambridge-i Egyetemen a 2015-2016-os tanévben készült pragmatikus vizsgálat során az egyetemi hallgatók stressztűrő képességének fokozását tűzték ki célul. A pragmatikus, randomizált, kontrollált intervenciós vizsgálat során egy nyolchetes, a tudatos jelenlét (mindfulness) módszerét alkalmazó kurzus (MSS, Mindful Student Study) hatékonyságát hasonlították össze a mentális egészséget támogató rutin módszerek igénybevételével.

Kulcsszavak


mentális egészség; tudatos jelenlét; intervenció; iskolai egészségfejlesztés; mental health; mindfulness; intervention; school health promotion

Teljes szöveg:

Teljes szöveg

Felhasznált szakirodalom


Galante J, Dufour G, Vainre M, Wagner AP, Stochl J, Benton A, Lathia N, Howarth E, Jones PB. A mindfulness-based intervention to increase resilience to stress in university students (the Mindful Student Study): a pragmatic randomised controlled trial. Lancet Public Health. 2018 Feb;3(2):e72-e81. doi: 10.1016/S2468-2667(17)30231-1.




DOI: http://dx.doi.org/10.24365/ef.v59i4.304

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


ISSN 2498-6666 (online kiadás) ISSN 1786-2434 (nyomtatott kiadás)