Cikkismertetés: Egy dán egészségtámogató iskolai intervenciós program megvalósulásának értékelése [Article review: Process evaluation of implementation fidelity in a Danish health-promoting school intervention]
Összefoglaló
A tanulmány a ,,We Act” elnevezésű, átfogó, a gyerekeket, a tanárokat és a szülőket egyaránt bevonó dán iskolai egészségtámogató intervenció
hatékonyságát vizsgálta. A program célja volt javítani a tanulók étkezési szokásait, fizikai aktivitását, jóllétét, illetve szociális készségeit. A vizsgálat során a kutatók összességében azt tapasztalták, hogy bár a program széleskörű, több környezeti tényezőt is figyelembe vett, hatása mégsem volt kifejezetten mérhető. Feltételezésük szerint a programhatékonyságot a munkában résztvevő oktatók alaposabb, hosszabb ideig tartó felkészítése is növelheti.
hatékonyságát vizsgálta. A program célja volt javítani a tanulók étkezési szokásait, fizikai aktivitását, jóllétét, illetve szociális készségeit. A vizsgálat során a kutatók összességében azt tapasztalták, hogy bár a program széleskörű, több környezeti tényezőt is figyelembe vett, hatása mégsem volt kifejezetten mérhető. Feltételezésük szerint a programhatékonyságot a munkában résztvevő oktatók alaposabb, hosszabb ideig tartó felkészítése is növelheti.
Kulcsszavak
egészségfejlesztés; iskola; komplex intervenció [health promotion; school; complex intervention]
Teljes szöveg:
Teljes szövegFelhasznált szakirodalom
Ane HØstgaard Bonde, Nanna Wurr Stjernqvist, Marianne S. Sabinsky, Helle Terkildsen Maindal: Process evaluation of implementation fidelity in a Danish health-promoting school intervention. 2018 december 27., BMC Public Health online
DOI: http://dx.doi.org/10.24365/ef.v60i1.416
Refbacks
- There are currently no refbacks.
ISSN 2498-6666 (online kiadás) ISSN 1786-2434 (nyomtatott kiadás)