Cikkismertetés: Árcsökkentés vagy médiakampány növeli jobban a zöldség- és gyümölcsfogyasztást? [Article review: Are mass media campaigns or price reductions more effective in increasing fruit and vegetable intake?]

Kaposvári Csilla

Összefoglaló


Az Amerikai Egyesült Államokban (USA) az alacsony zöldség- és gyümölcsfogyasztás a szív- és érrend-szeri megbetegedések egyik fontos rizikófaktora. A médiakampányok és a gazdasági ösztönzők egyaránt növelhetik a lakosság zöldség- és gyümölcs- fogyasztását. A kétféle intézkedés egymáshoz viszonyított hatékonyságáról azonban kevés adat áll rendelkezésre. Az ismertetett kutatás célja az volt, hogy megbecsüljék az USA lakosságának körében a zöldség- és gyümölcsfogyasztás növelését célzó médiakampányok, és a fogyasztói árcsökkentés hatására bekövetkező szív- és érrendszeri halálozás csökkenését, valamint az etnikai egyenlőtlenségek változását.

Kulcsszavak


zöldség- és gyümölcsfogyasztás; összehasonlító elemzés; táplálkozáspolitika; egyenlőtlenségek [fruit and vegetable consumption; comparative analysis; nutrition policy; inequity]

Teljes szöveg:

Teljes szöveg

Felhasznált szakirodalom


Pearson-Stuttard J, Bandosz P, Rehm CD, et al: Comparing effectiveness of mass media campaigns with price reductions targeting fruit and vegetable intake on US cardiovascular disease mortality and race disparities. Am J Clin Nutr 2017;106:199–206. doi: 10.3945/ajcn.116.143925




DOI: http://dx.doi.org/10.24365/ef.v60i4.498

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


ISSN 2498-6666 (online kiadás) ISSN 1786-2434 (nyomtatott kiadás)